دعوتنامه شرکت مترجمان محترم سراسر کشور در پیش نشست مجمع عمومی انجمن مترجمان ایران

پیرو اطلاعیه های قبلی باستحضار می رساند پیش نشست دومین مجمع عمومی عادی انجمن مترجمان ایران طبق ضوابط و شرایط زیر برگزار می شود:

 

زمان برگزاری پیش نشست مجمع عمومی: چهارشنبه 18 اسفند سال 1389 ساعت 16:30 الی 19

محل برگزاری: تهران، خیابان شریعتی، خیابان سمیه، خیابان خاقانی، روبروی درب شرقی دانشگاه تربیت معلم، سالن همایش مجموعه فرهنگی خاقانی

 

از کلیه مترجمان محترمی که تاکنون فرم عضویت اولیه در پایگاه اینترنتی انجمن را تکمیل و ارسال کرده اند، تقاضا می شود برابر ماده 6 اساسنامه انجمن صنفی مترجمان ایران چنانچه حائز یکی از دو شرط اصلی زیر هستند:

1. داشتن حکم یا مدرک تخصصی مورد تایید مراجع رسمی کشور یعنی دستکم فارغ التحصیل مقطع رشته کارشناسی در یکی از رشته های زبانهای خارجه

2. حداقل دو اثر ترجمه شده و انتشار یافته (ترجمه مقالات ترجمه شده مطبوعاتی نیز مورد قبول است)

تا پیش از زمان برگزاری نشست مذکور، تشریفات ثبت نام و تشکیل پرونده عضویت عادی در انجمن مترجمان ایران را طبق مفاد زیر انجام دهند:

1. تکمیل فرم عضویت اولیه الکترونیکی پایگاه اینترنتی انجمن

2. ارائه رونوشت از دانشنامه حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های زبانهای خارجه دانشگاههای معتبر ایران

* برای دارندگان مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی زبانهای خارجه یا بالاتر که از خارج از کشور فارغ التحصیل شده اند، اخذ تاییدیه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری الزامی است.

3. مترجمان محترمی که فاقد تحصیلات دانشگاهی در رشته های زبانهای خارجه هستند می بایست رونوشتهایی از آثار ترجمه و انتشار یافته خود را تهیه و ارائه کنند.

* برای کتابهای ترجمه شده، ارائه تصویر صفحه عنوان و صفحه شناسنامه حداقل دو کتاب منتشر شده و برای مقالات ترجمه شده و انتشار یافته در نشریات یا مطبوعات، ارائه کپی کامل از حداقل دو اثر  الزامی است.

4. رونوشت کارت ملی و صفحه اول شناسنامه

5. ارائه دو قطعه عکس 4*3 رنگی جدید

6. پرداخت حق عضویت سالیانه به مبلغ 200،000 (دویست هزار) ریال به حساب جاری سیبای بانک ملی به شماره 0106170073003 بنام انجمن مترجمان ایران (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور) و ارائه اصل فیش بانکی

* توصیه می شود رونوشتی از فیش پرداختی را تا زمان دریافت کارت عضویت، نزد خود نگاه دارید.

7. تحویل مدارک فوق در روز برگزاری پیش نشست مجمع عمومی انجمن به نمایندگان انجمن، مستقر در محل نشست

* مترجمان محترم ساکن در شهرستانها یا عزیزانی که در روز برگزاری همایش امکان حضور و تحویل مدارک خود به نمایندگان دبیرخانه انجمن را ندارند می بایست مدارک مورد استعلام را تا زمان اعلام شماره صندوق پستی انجمن نزد خود نگاه دارند تا در مهلت مقر که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد به نشانی صندوق پستی انجمن مترجمان ایران در تهران، ارسال و همزمان از طریق پست الکترونیک این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید دبیرخانه انجمن را از ارسال مدارک عضویت خود مطلع کنند.

* نظر به تخصصی بودن انجمن صنفی مترجمان ایران فقط حائزان شرایط پیش گفته، امکان عضویت رسمی در انجمن را خواهند داشت.

بخشی از مزایای عضویت در انجمن صنفی مترجمان ایران

  • · شرکت در کلیه نشستها و همایشهای ادواری انجمن
  • · برخورداری از حق رای در انتخاب هیات رئیسه و بازرسان انجمن
  • · اعلام نامزدی در انتخابات هیات رئیسه و بازرسی انجمن
  • · عضویت فعال در بخشهای اجرایی هفتگانه انجمن
  • · تاسیس شعب یا دفاتر قانونی انجمن در شهرستانها طبق تبصره یک ماده هفده اساسنامه انجمن
  • · دریافت کارت عضویت عادی (کارت عضویت حرفه ای، تنها برای داوطلبان شرکت در آزمونهای ادواری سطح سنجی و احراز حد نصاب قبولی در یک یا چند شاخه مختلف تسلط به زبان/های خارجه اعم از ترجمه کتبی، شفاهی، همزمان و ترجمه فیلم و خبر صادر خواهد شد.)
  • · درج مشخصات و توانایی های ممتاز کلیه اعضاء در حوزه ترجمه در بانک اطلاعات کمیته اشتغالزایی انجمن
  • · اطلاع رسانی در خصوص معرفی فرصتهای شغلی مختلف به اعضاء و تلاش برای اشتغالزایی مترجمان حرفه ای و هدایت و حمایت نومترجمان ایرانی برای ورودی مدبرانه به بازار ترجمه
  • دریافت نشریات الکترونیکی و چاپی انجمن شامل جدیدترین و مهمترین اخبار مربوط به حوزه ترجمه و آشنایی با تحولات علمی، فنی و حرفه ای آن

 

هیات رئیسه انجمن صنفی مترجمان ایران از دریافت پیشنهادها و انتقادهای مترجمان محترم کمال امتنان را دارد.